Review: Amazon Kindle Touch e-reader

Kindle Touch in zonlicht op het strand

Recent aangeschaft, de Amazon Kindle Touch e-reader. De Kindle is nu mijn favoriete apparaat voor het lezen van een digitaal boek.

Om een digitaal boek te lezen, gebruikte ik voor de aanschaf van deze e-reader de “Kindle App” op de iPad en iPhone. De “Kindle App” zit goed in elkaar en is prettig in het gebruik. Visueel niet zo geavanceerd als de iBooks App (de e-reader App van Apple), maar juist hierdoor misschien wel prettiger in het gebruik. De interface van de “Kindle App” zit niet in de weg bij het lezen van een boek, dit soms in tegenstelling tot de iBooks App.

Mijn twee grootste minpunten van het lezen op de iPad zijn dat één: de tekst op het scherm niet te lezen is in zonlicht en twee: dat door de multifunctionaliteit van de iPad je snel afgeleid bent en het daardoor lastig is om de focus vast te houden. Even Twitter checken, Facebook, LinkedIn, E-mail, Yammer enz. Of even wat opzoeken in de browser. Begin vorige maand heb ik daarom de Kindle Touch e-reader besteld bij amazon.com.

Een paar dagen later al werd deze netjes door UPS bezorgd en inmiddels wordt de Kindle veel gebruikt. De tekst op het kindle scherm is perfect in de zon te lezen. Naast het lezen van een boek kan de Kindle niet zoveel, en dat is nou juist zo’n positief punt aan de Kindle.

Na het instellen van de wifi-verbinding kun je automatisch je aangeschafte e-boeken naar het apparaat laten verzenden. Ook je persoonlijke documenten kunnen op die manier gesynchroniseerd worden. Deze service van Amazon heet “Whispersync” en wordt ook ondersteund door de “Kindle Apps” op de iPad en iPhone. Daarnaast wordt bijgehouden waar je bent gebleven met lezen in het boek. Je kunt onderweg daarom even een stukje lezen op de iPhone en dan later op de Kindle thuis de draad weer oppakken, geheel automatisch.

Positieve eigenschappen:

• Perfect te lezen in vol zonlicht
  • Twee maanden te gebruiken met één accu lading